środa, 9 grudnia 2015

pocztówki nr 308 - 311

Dzisiaj chciałam zaprezentować Wam kolejny zestaw pocztówek, które udało mi się dorwać w antykwariacie. Tym razem są to kartki z San Marino. Jest to państwo śródlądowe stanowiące enklawę na terenie Włoch. Powierzchnia tego kraju to tylko 61,2 km². Mieszka tam ok. 32 tysięcy ludzi. San Marino uważa się za najstarszą republikę świata, utworzoną w 301 roku przez chrześcijańskiego budowniczego, kamieniarza (inni podają, że był kowalem) zwanego świętym Marinusem.
Siły Zbrojne San Marino są jedną z najmniejszych armii świata. Obrona tego małego państewka przed autentycznymi zagrożeniami należy do Włoch, przy czym armia San Marino odgrywa głównie rolę reprezentacyjną oraz policyjną. Na pierwszej pocztówce możecie zobaczyć jak taki żołnierz wygląda. Faktycznie bardzo reprezentacyjnie :)
Jak Wam się podobają te pocztówki? A może w swoich kolekcjach posiadacie jakieś pocztówki, które przyszły do Was z tego malutkiego państwa?





5 komentarzy:

  1. 3 kartka dla mnie jest super! :) Niestety nie mam żadnej pocztówki z San Marino, a już jakiś czas temu powinnam ją dostać... chyba muszę więc wpisać ją na straty ;<

    OdpowiedzUsuń
  2. Druga i trzecia kartka są super! Ja jeszcze nie mam w kolekcji kartki z tego kraju.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam pocztówki z San Marino, niestety! Trzecia jest idealna, jednak mój wzrok najbardziej przyciągnęła pierwsza za sprawą tych genialnie ubranych mężczyzn :) Gratuluję takich łupów!

    OdpowiedzUsuń
  4. 2 i 3 najbardziej przypadły mi do gustu :) Jak na razie jeszcze w mojej kolekcji nie ma San Marino, więc jeszcze wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń