piątek, 26 lutego 2016

pocztówki nr 492 - 494

Dzisiaj chciałam pokazać Wam inne pocztówki, ale niestety skaner odmówił mi posłuszeństwa i musiałam zmienić koncepcję. Zdecydowałam się na Węgry :) Pierwszą pocztówkę dostałam od znajomej, która w tamtym roku spędziła urlop właśnie w Eger. 
Eger – miasto na Węgrzech, położone nad potokiem Eger, między Górami Bukowymi i górami Mátra. Stolica komitatu Heves. Znane przede wszystkim z wina Egri Bikavér oraz z obrony zamku przed Turkami.
Z ciekawostek, na Węgrzech sklepy w sobotę są czynne tylko do 12, a w niedziele są nieczynne. Jak dla mnie genialne rozwiązanie, bo każdy chciałby mieć wolny weekend, a osoby pracujące w sklepach wiedzą, że to raczej rzadkie zjawisko. 

Druga pocztówka przedstawia Budapeszt i została wysłana w 1972 roku. Kupiłam ją w antykwariacie i bardzo mnie ona cieszy, bo ma świetny znaczek. Z kolei ostatnia pocztówka także przedstawia Budapeszt i została wysłana do moich pradziadków w 1976 roku. Niestety nie ma znaczka. Został zerwany i pozostał po nim tylko szary ślad.
Budapeszt – stolica i największe miasto Węgier, położone w północnej części kraju, nad Dunajem. Formalnie stworzony został w latach 1872-73 z trzech połączonych ze sobą miast: Budy i Óbudy na prawym brzegu Dunaju oraz Pesztu.

Czy w swoich kolekcjach także macie takie stare pocztówki? Czy takie lubicie? Która z przedstawionych kartek podoba Wam się najbardziej?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz