poniedziałek, 11 stycznia 2016

pocztówki nr 444 - 446

Za oknem dużo śniegu. Wczoraj w Lublinie były spore opady, śniegiem sypało cały dzień. Pogoda nie zachęca do wyjścia z domu (przynajmniej mnie), a ja marzę o wakacjach. Powoli robię sobie listę miejsc, które chciałabym zobaczyć, gdy zrobi się cieplej. Postanowiłam spisać miasta/miejscowości z województwa lubelskiego, które szczególnie mnie kuszą. Zainspirował mnie ostatni post Sary. Może coś mi polecicie?
Przejdźmy do pocztówek. Kutno - miejscowość, w której mieszka mój kuzyn. Byłam tam jakoś chyba w październiku ostatnio, ale nie została mi już ani jedna pocztówka, którą wtedy tam kupiłam. Dwie pierwsze kupiłam jakieś 10 lat temu, gdy byłam tam pierwszy raz. Z kolei ostatnią dostałam kiedyś od cioci, która także tam mieszka. Która najbardziej Wam się podoba?





9 komentarzy:

  1. Ostatnio do mojej kolekcji też dołączyła pocztówka z Kutna.
    Ta druga kartka najbardziej mi się podoba, bo jest taka zielona, a ja czekam niecierpliwie na wiosnę i lato :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej podoba mi się kartka nr 2, choć w sumie to żadna nie jest za bardzo w moim stylu i sama nie potrafię określić czemu ;<

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic w lubelskim niestety Ci nie polecę, gdyż nigdy mnie nie było w tym województwie. A szkoda! Gdybyś jednak kiedyś wybierała się do Wielkopolski... ;) W Kutnie byłam tylko przejazdem, w tym roku. Wybierałam się do zamku w Oporowie, który w sumie widoczny jest na ostatniej pocztówce (na tej, która mi się najbardziej podoba!; duże zdjęcie na tej kartce) i o którym też napisałam u siebie. :)
    Zwiedzaj z pocztówką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marzy mi się wycieczka pod hasłem "zamki", więc może kiedyś odwiedzę ten ciekawy zamek, o którym piszesz. A do województwa lubelskiego zapraszam. Szczególnie polecam Roztocze :)

      Usuń
  4. Mam chyba trzy pocztówki z Kutna, bo dostałam je od znajomego, jednak z Twojej kolekcji podoba mi się chyba numer dwa. Lubelskie? Hmm... nie byłam w tym województwie chyba nigdy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie polecam Ci się wybrać do tego urokliwego województwa. Na początek proponuję Roztocze :) Uwielbiam :)

      Usuń
  5. Z prezentowanych kartek wybieram 1 - jest sporo wody, a ja kocham wodę :)
    Sara miała kapitalny pomysł na posta z prezentacją atrakcji swojego województwa. A co do Lubelszczyzny to będziesz miała co prezentować, oj będziesz... Prosiłaś o podpowiedź, więc podsyłam to co najbliższe memu sercu: Puławy, Kazimierz Dolny, Nałęczów - niezwykły turystyczny trójkąt Lubelszczyzny, potem w pobliżu Janowiec z bastejowym zamkiem magnackim, we wsi Gołąb jest muzeum nietypowych rowerów, dalej Dęblin ze swoją Twierdzą i Szkołą Orląt, Sanktuarium w Wąwolnicy, malutki Wojciechów z muzeum kowalstwa, Duszek Bieluszek w podziemiach kredowych w Chełmie i całe miasto, Zamość i oczywiście Lublin, rezydencja Zamojskich w Kozłówce, klimatyczne Roztocze i szumy nad Tanwią, cudny Zwierzyniec, Szczebrzeszyn, chmielaki w Krasnymstawie...
    Mogę jeszcze pisać? Chyba już nie ;)
    Ciekawe czy masz pocztówki z tych miejsc? A może pokażesz coś zupełnie innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kazimierz Dolny wprost uwielbiam, chmielaki w Krasnystawie mi się marzą, ale zawsze coś jest ważniejszego niż to, ale w tym roku koniecznie muszę tam być. W Chełmie byłam wiele razy, ale nigdy turystycznie, więc w tym roku planuję to zmienić :) Janowiec na pewno odwiedzę na przełomie kwietnia/maja, ponieważ chcę skorzystać z przeprawy promem :) kusi mnie także to muzeum nietypowych rowerów, także myślę, że podróże w roku 2016 będą pod hasłem "zwiedzam moje województwo"

      Usuń