środa, 2 marca 2016

pocztówki nr 502 - 503

Witam wszystkich serdecznie :) W końcu udało mi się uruchomić skaner i mam już zeskanowane wszystkie pocztówki. Zatem w niedługim czasie zobaczycie pocztówkową relację z mojej ostatniej wycieczki Zakopane - Słowacja. Na pierwszy ogień postanowiłam pokazać miasteczko, które udało mam się odwiedzić podczas wycieczki na Słowację. Spędziliśmy w tym kraju tylko jeden dzień, ale zwiedziliśmy dwa miasta. :)
Była to moja pierwsza zagraniczna wycieczka własnym samochodem. Przyznam się szczerze, że bardzo się jej bałam, bo wiadomo obcy kraj, nieznajomość języka i w ogóle wyobraźnia podpowiadało mi same okropne scenariusze. Ale jak się okazało na miejscu wszystko potoczyło się dobrze, nie kontrolowała nas policja, a z miejscowymi jakoś udało nam się dogadać. Przyjęłam zasadę: szeroki uśmiech, trochę chęci i jakoś to będzie :) Jako kierowca stwierdziłam, że znaki drogowe są dość podobne do polskich, choć są znacznie większe.

Kieżmark, Kiezmark, słowackie Kežmarok to miasto powiatowe we wschodniej Słowacji, w historycznym regionie Spisz. Nazwa miasta pochodzi od niemieckiego złożenia Käsemarkt, oznaczającego „targ serowy".  My odwiedziliśmy je już grubo po południu, zależało nam na zobaczeniu zamku, ale niestety nie udało nam się wejść do środka, bo przybyliśmy już za późno. Urządziliśmy sobie dość uroczy spacer. Zobaczyliśmy ratusz, który mi przypomina ten w Zamościu (tylko schodów brak).

Czy byliście kiedyś na Słowacji? Jeśli tak to co tam zwiedziliście, a jeśli nie to co chcielibyście zobaczyć? Ja bardzo chciałabym odwiedzić Słowacki Raj, ale to latem mi się marzy.

Poniżej widzicie zdjęcie ratusza mojego autorstwa. Trochę niewyraźne, ale tak jak już pisałam, było późno i się ściemniało.

1. Pocztówki bardzo ładne :) Ja za granicą byłam w swoim życju tylko raz i była to akurat Anglia :p

2. Ciekawe pocztówki i bardzo ładna czcionka w podpisie. W Słowacji jeszcze nie byłam, ale jak to się mówi, wszystko jeszcze przedemną ;)

3. Piękne pocztówki <3 Styl dwóch pierwszych pocztówek bardzo mi się spodobał.

4. W Słowacji byłam jedynie w przygranicznym sklepie podczas wycieczki w liceum. Chętnie zobaczyłabym kawałek tego kraju, choć chyba nie mam sprecyzowanego jednego miejsca :)
    Pocztówki bardzo ładne, szczególnie ta pierwsza. Ratusz także mi się podoba!

5. przepiękne pocztówki, z chęcią przygarnęłabym je do swojej kolekcji, tym bardziej, że udało Ci się dorwać obiekt UNESCO, które kolekcjonuję.
    na Słowacji byłam wielokrotnie - jako dziecko jeździłam z rodziną na zakupy, wiadomo alkohol, słodycze i te sprawy i chyba z tym mi już zawsze się będzie kojarzyć Słowacja :D poza tym byłam też w Komarnie i kilku zamkach, których nazw niestety nie pamiętam. głównie jednak przez Słowację tylko przejeżdżałam w trakcie moich autostopowych podróży. bardzo chciałabym odwiedzić Bratysławę oraz Słowacji Raj, do którego od tylu lat ciągle nie udaje mi się dotrzeć ;)

6. Super kartki! te białe rami dodają im uroku!
    Miałam okazję być na Słowacji chyba z 15 lat temu. Jechałam wtedy z przyszłymi teściami do znajomych i nic nie zwiedziłam :/