środa, 16 września 2015

pocztówka nr 150

Kolejna pocztówka z serii akwarelek. Tym razem z Gniezna. Jest to jedyna pocztówka z tego miasta w mojej kolekcji, a przecież to pierwsza stolica Polski. Dlatego bardzo się ucieszyłam, gdy udało mi się umówić na tą wymianę. Czy wy posiadacie w swoich kolekcjach pocztówki z tego miasta?



25.05.2015

Zobaczcie co udało mi się znaleźć na Wikipedii na temat stolic Polski. Ja myślałam, że stolicami naszego kraju, było Gniezno, Kraków i później Warszawa (przynajmniej tak mnie uczyli w szkole), ale Wikipedia uważa inaczej. Kto ma rację?

4 komentarze:

  1. To mnie teraz zdziwiłaś z tymi stolicami :o Serio? Płock? Poznań? To czemu o tym nie uczą? ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ufam Wikipedii nigdy, dlatego nie wierzę w to, co jest tam napisane :p
    Pocztówka mi się podoba, choć specjalnie nie przepadam za tymi akwarelami i w ogóle malarskimi kartkami. Z Gniezna mam chyba trzy albo cztery pocztówki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jak już pisałam - lubię tę serie kartek :) jest urocza :) i do tego super znaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja ostatnio oglądałam program "Nie ma jak Polska" (http://vod.tvp.pl/audycje/wiedza/nie-ma-jak-polska/wideo/warszawa-historia-i-tradycja/21601660) i tutaj zaraz na początku jest właśnie mowa o tym, że stolic Polski było więcej niż trzy i nawet więcej niż podałaś w tabelce :p

    Akwarelka jak zwykle cudna. Z Gniezna mam chyba 3 pocztówki, ale ani jednej akwareli.

    OdpowiedzUsuń